Accessibility links

RFE/RL In The News

A running tally of appearances, articles and citations of content by RFE/RL journalists and expert analysts.


On December 8, Amnesty International launched an "Urgent Action" in support of RFE/RL Turkmen Service contributor Khudayberdy Allashov.

On December 8, Amnesty International launched an "Urgent Action" in support of RFE/RL Turkmen Service contributor Khudayberdy Allashov.

Summary

RECENT RFE/RL EXCLUSIVES:

Numerous Russian media outlets, including Kommersant, Dozhd (TVRain) , Gazeta.ru, Ekho Moskvy, Snob.ru, Republic.ru, Lenta.ru, Vzglyad.ru, Ura.ru, and Business FM, cited RFE/RL correspondent Carl Schreck’s exclusive article on the surge in recent years in new U.S. asylum applications by Russian citizens​

The New York Times cited RFE/RL's November 15 investigative report (originally produced in Ukrainian by the Ukrainian Service's "Schemes" unit) into lavish villas in southern Spain's Costa del Sol that are owned by Ukrainian President Petro Poroshenko and key allies but were not listed in the official's publicly searchable asset declarations.

In early November, RFE/RL's Ukrainian Service was given exclusive access to sites inside the radioactive ruins of Reactor No. 4 at the Chernobyl nuclear plant in Ukraine, to report on the massive new steel structure about to be moved over the top of the contaminated nuclear plant. To date, the reporting has been picked up by Kyiv Post, Ukraine Today, and Yahoo News.

18:34 9.12.2016

Kyrgyz website 24.kg cites RFE/RL's interview with U.S. Assistant Secretary of State for South and Central Asian Affairs Nisha Desai Biswal, who expressed serious concern about the attitude of Central Asian governments towards journalists and media freedom. In the interview, Biswal said, "I think that the treatment that a number of RFE[/RL] journalists [have encountered] in the past couple of years -- whether through harassment, or detention and harassment, or mistreatment while under detention -- is absolutely unacceptable."

18:10 8.12.2016

Amnesty International has launched an Urgent Action in support of RFE/RL Turkmen Service contributor Khudayberdy Allashov, who was arrested on December 3 and now faces a possible seven-year prison sentence in an action RFE/RL President Thomas Kent believes is “part of a targeted campaign intended to silence our Turkmen Service and intimidate the Turkmen people.”

Kyiv Post picked up RFE/RL’s report on official charges of spreading "calls for undermining Russian territorial integrity via mass media" being filed by Russian-imposed authorities in Crimea against RFE/RL contributor Mykola Semena. Associated Press, ABC News, and Deutsche Welle also reported on Semena being formally charged.

Yahoo News reposted RFE/RL video of the transfer to Islamabad of the remains of victims of the December 7 Pakistan International Airlines near Abbottabad.

World Tribune picked up RFE/RL correspondent Golnaz Esfandiari’s report on opposition by the chief of the women volunteers in Iran’s hard-line conservative militia, the Basij, to gender-rights activism in Iran.

Transitions Online cited Current Time's exclusive interview with Ukrainian parliamentarian Oleksandr Onyshchenko, who claims to have "documents that confirm the corruption of President [Petro] Poroshenko.".

The Wire cited an interview on RFE/RL’s Gandhara website with Afghan national security advisor Hanif Atmar in an article on ISIS apparently targeting Indian interests in Afghanistan.

Charter 97 cited RFE/RL Belarus Service interviews with former Belarusian president Stanislau Shushkevich about the signing 25 years ago of the agreement that formally dissolved the Soviet Union, and with "Young Front" activist Zmitser Dashkevich.

News Deeply cited RF/RL reporting on Syria's and Russia's rejection of rebel pleas to negotiate a ceasefire in their campaign to retake Aleppo.

14:27 7.12.2016

Reporters Without Borders and Transitions Online reported on the arrest of RFE/RL Turkmen Service correspondent Khudaybery Allashov and the intensifying crackdown by the Turkmen government against local RFE/RL contributors.

The AKIpress news agency reported on OSCE Representative on Freedom of the Media Dunja Mijatovic welcoming the decision of Tajikistan's Ministry of Foreign Affairs to restore the accreditations of six RFE/RL Tajik Service correspondents.

Wired mentioned RFE/RL in an article on demands for investigations into Russian government involvement in digital attacks during the U.S. presidential election.

15:29 6.12.2016

Dunja Mijatovic, the OSCE Representative on Freedom of the Media, has called on the authorities in Turkmenistan to release RFE/RL's contributor Khudayberdy Allashov. Allashov was arrested on December 3 and charged by authorities with possession of chewing tobacco, which, while illegal in Turkmenistan, is commonly consumed and not known to have led to arrests. Allashov began contributing to RFE/RL’s Turkmen Service in October this year, reporting local stories about food shortages, wage delays, salaries, and cotton-picking under the pen name Mekan Tashliyev.

Eurasianet and Committee to Protect Journalists also reported on Allashov's arrest and the challenges faced by RFE/RL Turkmen Service contributors in Turkmenistan.

Numerous Russian media outlets, including Kommersant, Dozhd (TVRain) , Gazeta.ru, Ekho Moskvy, Snob.ru, Republic.ru, Lenta.ru, Vzglyad.ru, Ura.ru, and Business FM, cited RFE/RL correspondent Carl Schreck’s exclusive article on the surge in recent years in new U.S. asylum applications by Russian citizens​.

Business Insider reposted RFE/RL correspondent Brian Whitmore's article on Russia's exploitation of anti-establishment feeling to weaken Western institutions.

23:27 5.12.2016

Al Jazeera’s Listening Post program (starts at 12:53) reported on the Tajik Foreign Ministry’s decision to strip six RFE/RL Tajik Service journalists of their accreditations.

The Kyrgyz news website 24.kg reports that newly elected Uzbek president Shavkat Mirziyaev “actively uses the Internet, is interested in public opinion, reads the opposition media - the Uzbek service of Radio Liberty and BBC.”

Breitbart News cited RFE/RL reporting in a report on a claim by Russia’s FSB security service that it killed a leader of the Islamic State (IS) militant group during a raid in Russia’s North Caucasus region of Daghestan.

On December 3, Fair Observer posted an article by RFE/RL’s Emily Thompson concerning her interview with Radio Free Afghanistan’s Malali Bashir for the “Heard It From Her” podcast, about a private Facebook group Bashir developed for Afghan women, where they have been discussing everything from access to education to street harassment.

20:35 2.12.2016

Asia Radio Today reported on the Tajik Foreign Ministry's November 25 decision to strip the accreditations of six RFE/RL Tajik Service journalists.

Newsweek cited RFE/RL Uzbek Service reporting in an article on the presidential election in Uzbekistan and the front-running candidate, interim president Shavkat Mirziyaev.

The Kyiv Post named RFE/RL Ukrainian Service correspondent Natalie Sedletska, the host of the Service's popular anti-corruption show "Schemes," a winner of its "30 Under 30" award, given to thirty "young Ukrainian leaders who have won fame, success and acclaim at an early age."

On December 1, Kyrgyz President Almazbek Atambaev said, during his annual press conference, that he reads the website of RFE/RL's Kyrgyz Service, among other "serious websites," in order to track "real problems...and work on them."

Breitbart News cited RFE/RL reporting on Ukraine's decision to go ahead with missile tests into the Black Sea, despite Russia's warnings that it would shoot down any missiles fired by Ukraine.

The Guardian published an article on Afghanistan's first female rapper, Paradise Sorouri, citing a short RFE/RL video documentary, "Rebel Beats," by Radio Free Afghanistan journalist Omid Marzban that is due to appear in European film festivals in early 2017.

20:47 30.11.2016

The Guardian reprinted an article by RFE/RL's Robert Coalson and Dmitry Volchek, on a Russian man who tracked down the names of the NKVD officers who executed his great-grandfather 80 years ago, with the intention of seeking to prosecute "the entire criminal conspiracy" that led to his great-grandfather's death.

World Tribune reprinted RFE/RL correspondent Golnaz Esfandiari’s story about an obscure Iranian lawmaker who was thrust into the spotlight after speaking out on censorship, corruption, repression.

The German magazine Bild cited RFE/RL Russian Service reporting on Russia's threat to launch a missile strike on Ukraine if that country goes ahead with announced missile tests of its own into the Black Sea.

The Diplomat, EurasiaNet, the U.S. Embassy in Dushanbe, the Committee to Protect Journalists and Reporters Without Borders expressed support for RFE/RL Tajik Service journalists who were stripped of their accreditations on November 25 by the Tajik Foreign Ministry.

On November 29, The Sydney Morning Herald profiled RFE/RL photojournalist Amos Chapple and his work involving drone photography.

Balkan Insight cited RFE/RL Balkan Service reporting on Bosnian Serb authorities giving honors to convicted war criminals.

Ukraine Today cited a RFE/RL Belarus Service interview with a Donbas militant from Belarus who alleged that the head of the so-called "Luhansk People's Republic," Igor Plotnitsky, ordered the firing of mortar rounds at the city of Luhansk to "create panic."

The Jamestown Foundation posted an article, "Struggle Over Tatar Language Impacts More Than Just Tatarstan," that cited the RFE/RL Tatar-Bashkir Service's new Russian-language website, idelreal.org

On November 28, the Afghanistan Analysts Network reposted the first episode of RFE/RL’s Gandhara podcast, focused on the incoming U.S. administration’s possible approach to Afghanistan and Pakistan.

On November 26, The Diplomat posted an article by RFE/RL’s Daud Khattak in which he examines the mixed legacy of Pakistani Army Chief of staff, General Raheel Sharif.

19:27 23.11.2016

Newsweek cited RFE/RL’s Brian Whitmore blog in a story on “Why Europe’s Populist Revolt is Spreading.” (The Independent reprinted the Newsweek article on December 2)

AJ+ reposted to its Facebook feed RFE/RL video of the aftermath of a suicide attack on a mosque in Kabul, Afghanistan.

Balkan Insight, and Montenegrin media including Vijesti, Analitika, and Radio i Televizija Crne Gore, cited RFE/RL reporting on a recording that appears to link a Serbian nationalist accused of plotting to kill Montenegro's prime minister to efforts to send fellow Serbian militants to participate in Russia's 2014 seizure of Crimea.

17:01 22.11.2016

Business Insider reposted an RFE/RL article on Russia deploying coastal missile systems on the Kurile Islands, which are also claimed by Japan.

EurasiaNet cites RFE/RL reporting in its article on recent fake online claims of the alleged "death" of Gulnara Karimova, the eldest daughter of deceased Uzbek leader Islam Karimov.

The Italian online publication Internazionale reposted RFE/RL photojournalist Amos Chapple's report on Siberian "mammoth pirates."

Ukrainian Journal cited RFE/RL reporting in a story on a meeting between U.S. President Obama and Russian President Putin at the Asia Pacific Economic Cooperation (APEC) summit in Peri.

On November 21, Higher Perspective and the German magazine InTouch posted to their Facebook feeds versions of RFE/RL's report on a 111-year old Azerbaijani woman.

The Moscow Times cited an RFE/RL Russian Service report on a Russian man who tracked down the names of the NKVD officers who executed his great-grandfather 80 years ago

On November 20, The Nation cited RFE/RL reporting on a decision by the U.S. Pentagon to stop buying Russian helicopters to equip Afghan armed forces.

23:16 18.11.2016

Newsweek, The Independent, The Times of Israel and International Business News UK cited RFE/RL reporting in an article on Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova's claim on a Russian Channel 1 talk show "that to explain the victory of Donald Trump, 'you have to talk to the Jews'."

On November 17, Payvand cited extensively from an RFE/RL Radio Farda report in an article about child marriage in Iran.

The Signal cites RFE/RL reporting in an article on Russian nationalists plotting to assassinate the prime minister of Montenegro.

Load more

XS
SM
MD
LG