Accessibility links

Breaking News


ALMATY -- A court in Almaty has found an opposition newspaper guilty of slander.

A Kazakh parliament member, Romin Madinov, accused the "Taszharghan" weekly of damaging his reputation in early December by publishing an article that raised questions about his possible links to corruption cases.

Judge Ruslan Suleymanov of Medeu District Court in Almaty told "Taszharghan" to pay $25,000 to Madinov as compensation.

The newspaper has had to change its name several times and re-register after facing similar verdicts in the past.

Almat Azadi of "Taszharghan" told RFE/RL that the verdict is politically motivated and that the editors of the weekly would appeal the verdict in Almaty City Court.
Kyrgyz President Kurmanbek Bakiev
The leaders of Kyrgyzstan's Green Party have been officially accused of damaging the "dignity and honor" of the country's president.

Police say they found a number of caricatures in Green Party offices of President Kurmanbek Bakiev on January 13.

The Prosecutor-General found the caricatures to be damaging to the president's honor and filed a lawsuit against the Green Party's leadership.

The trial was to have started today, but the judge postponed it until January 28 due to the absence of the Green Party's lawyers.

Green Party Chairman Erkin Bolokbaev told RFE/RL's Kyrgyz Service that the lawsuit is politically motivated.

Load more

About This Blog

"Watchdog" is a blog with a singular mission -- to monitor the latest developments concerning human rights, civil society, and press freedom. We'll pay particular attention to reports concerning countries in RFE/RL's broadcast region.


Journalists In Trouble

RFE/RL journalists take risks, face threats, and make sacrifices every day in an effort to gather the news. Our "Journalists In Trouble" page recognizes their courage and conviction, and documents the high price that many have paid simply for doing their jobs. More