Accessibility links

Last week, we reported that Kazakhstan's "Rakhat-TV" is changing its name to "STV" -- not of course anything to do with renegade black sheep, Rakhat Aliev.

It seems that the drive to de-Rakhat-ify society continues apace.

One Kazakh television station, Khabar, which was once part of Aliev's business empire, omitted the patronymic -- Rakhatovich -- when covering presidential grandson Aysultan Nazarbaev taking an oath at Britain's Sandhurst military academy last week.

Aysultan is the second son of Rakhat Aliev and Darigha Nazarbaeva, the president's daughter.

In October last year, former minister and current rector of Kazakhstan's National Art Academy, Arystanbek Aliev, officially changed his surname to Mukhamediuly and told journalists that he is no relation to Rakhat Aliev.

Aliev has been at odds with Nazarbaev since 2007. Last year he was tried in absentia and sentenced to 40 years in jail for treason, extortion, and abduction.

He's since been living in Austria and has published a tell-all book about his time close to the president.

His marriage with Darigha Nazarbaeva has also been annulled, also in absentia, and as he says, without his consent.

-- Kazakh Service

About This Blog

Written by RFE/RL editors and correspondents, Transmission serves up news, comment, and the odd silly dictator story. While our primary concern is with foreign policy, Transmission is also a place for the ideas -- some serious, some irreverent -- that bubble up from our bureaus. The name recognizes RFE/RL's role as a surrogate broadcaster to places without free media. You can write us at transmission+rferl.org

XS
SM
MD
LG