Accessibility links

Breaking News

Pakistan Pulls TV Channel Off Air


Pakistan's media regulation authority says it has taken a television news channel off the air for 15 days for "maligning" the country's judiciary.

The Pakistan Electronic Media Regulation Authority said on October 21 that the private ARY News channel was shut following a court order.

ARY was also ordered to pay a fine of nearly $100,000 and one of the broadcaster's anchors, Mubashar Luqman, was banned from appearing on any national television.

In the northwestern city of Peshawar, several dozen journalists staged a protest against the ruling.

ARY has been supporting the two-month antigovernment protests demanding Prime Minister Nawaz Sharif step down over alleged vote-rigging.

GEO News, the country's most popular channel, was taken off the air for two weeks in June over a row with Pakistan’s spy agency, the ISI.

With reporting by AP and AFP
  • 16x9 Image

    RFE/RL's Radio Mashaal

    Radio Mashaal was launched in January 2010 in order to counter a growing number of Islamic extremist radio stations in Pakistan's Northwest Frontier Province (now Khyber-Pakhtunkhwa Province) and the Federally Administered Tribal Areas along the border with Afghanistan.

XS
SM
MD
LG