Accessibility links

Minister Says No Accreditation For RT In Tajikistan

Tajik Foreign Minister Sirojiddin Aslov has said reporters from Kremlin-funded media outlet RT, formerly known as Russia Today, have not been given permission to operate in his country. RT has been trying to open a bureau in Dushanbe since 2014. Aslov did not elaborate on why accreditation was not granted. Analysts say the Tajik government is concerned by the influence of Russian propaganda, although other state-funded Russian media outlets do have correspondents in Tajikistan. (RFE/RL's Tajik Service)