Accessibility links

Breaking News

Iran's Press TV To Disappear From British Television Screens

Iranian channel Press TV will disappear from British television screens after the British media regulator revoked its license.

The Iranian state-owned news channel’s English-language service will be removed from Sky TV's satellite platform in Britain later on January 20 as a result of the decision.

Press TV said on its website the move was "a clear example of censorship."

Media regulator Ofcom said editorial control of Press TV was exercised from Tehran rather than London and that the broadcaster had failed to amend its license accordingly.

It also said that Press TV had not paid a $154,700 fine imposed after the channel aired an interview with an imprisoned “Newsweek” journalist (Maziar Bahari) that had been conducted under constraint.


See comments (1)

This forum has been closed.