Accessibility links

Breaking News

Banned Kazakh Newspaper Editor Fined For Using Another Periodical


Tatyana Trubacheva, editor in chief of the opposition newspaper "Golos respubliki"
ALMATY, Kazakhstan -- A court in Almaty has fined the editor in chief of a banned opposition newspaper for using another newspaper's pages for her weekly's materials.

Tatyana Trubacheva, the chief editor of "Golos respubliki" (The Voice of Republic), told RFE/RL that she was fined $100 on December 12 for placing her written material in the "Azat" (Free) newspaper on November 30.

Trubacheva's newspaper, along with several other opposition newspapers, was suspended and later banned after prosecutors requested in November that two opposition groups and several opposition media outlets be designated extremist.

Trubacheva says she will appeal the decision by the court.

The Almaty-based Adil Soz (A Just Word) media-rights group announced earlier on December 12 that a court in Almaty banned the opposition television channel K-Plus, its two websites, and several print publications carrying the channel's material.
  • 16x9 Image

    RFE/RL's Kazakh Service

    RFE/RL's Radio Azattyq has been an important source of information for people in Kazakhstan for decades. In 2009, Azattyq won the prestigious 2009 Online Journalism Award for "standing in defense of citizen’s rights to seek and receive information."

XS
SM
MD
LG