Accessibility links

Breaking News

Tajik Government Says No Accreditation For Rossia Segodnya

Minister Says No Accreditation For RT In Tajikistan
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:33 0:00

Tajik Foreign Minister Sirojiddin Aslov has said journalists from the Russian state media conglomerate Rossia Segodnya (Russia Today) have not been given permission to operate in his country.

"Russia has repeatedly asked us [for accreditation], but Russia Today has not yet provided answers to some of the questions or doubts that we have," Aslov said on February 4. "Therefore the process is continuing."

He did not elaborate.

Rossia Segodnya has been trying to open a bureau in Dushanbe since 2014.

Analysts say the Tajik government is concerned by the influence of Russian propaganda, although other state-funded Russian media do have correspondents in Tajikistan.

Rossia Segodnya, established by a Kremlin decree in 2013, took over the state news agency RIA Novosti and state radio station Voice of Russia into a single media monolith helmed by controversial pro-Kremlin news anchor Dmitry Kiselyov.

The media holding company is a different organization than RT, the Kremlin-funded international TV network formerly known as Russia Today, though they share the same editor in chief.

* This article has been amended to clarify the name of the Russian media conglomerate Rossia Segodnya

RFE/RL has been declared an "undesirable organization" by the Russian government.

If you are in Russia or the Russia-controlled parts of Ukraine and hold a Russian passport or are a stateless person residing permanently in Russia or the Russia-controlled parts of Ukraine, please note that you could face fines or imprisonment for sharing, liking, commenting on, or saving our content, or for contacting us.

To find out more, click here.