Accessibility links

Breaking News

Hackers Interrupt Third Day Of 'Russia Today' Broadcasts

The Russia Today studios (file photo) (ITAR-TASS) 12 December 2005 -- Just three days after launching its first broadcast, Russia's government-financed English-language satellite TV channel Russia Today has been taken off the air -- the apparent victim of computer hackers.

Broadcasts by Russia Today were abruptly interrupted today and replaced with a test-screen message.

The station's editor in chief, Margarita Simonyan, told Russia's Interfax news agency the company's computer systems had apparently been infected with a virus.

She could not say when programming would return to the air, but said technicians were working to solve the problem.

Russia Today was launched on 10 December. The channel, which is financed by the Russian government, is aimed at improving the country's image with audiences in Europe, the United States, and parts of Asia.