Accessibility links

Breaking News

Iran Bans Reformist Weekly Critical Of Ahmadinejad

Copies of "Shahrvand-e Emrouz"
Copies of "Shahrvand-e Emrouz"
Iran has closed down a prominent reformist weekly which has often criticized the policies of conservative President Mahmud Ahmadinejad.

Iran's Press Supervisory Board sent a letter on November 8 to the "Shahrvand-e Emrouz" (Today's Citizen) weekly formally informing it of the decision, the "Kargozaran" newspaper said.

It was banned because of content which was "contrary to the previous commitments of the publisher," "Kargozaran" said, without giving specific details.

Since 2000, the Press Supervisory Board and Iranian courts have closed some 100 publications, condemning many as "pawns of the West" and accusing them of trying to undermine Iran's system of clerical rule.

The semi-official Fars News Agency last week said "Shahrvand-e Emrouz," which was first published in March 2007 and employs many journalists who used to work for pro-reform dailies now closed down, had misrepresented some of the government's actions.

There was no immediate comment from "Sharvand-e Emrouz."

In its latest issue published on November 8, the weekly carried a front-page photograph of a smiling U.S. President-elect Barack Obama with one of his daughters.

"Why does Iran not have an Obama?" it asked in an editorial.

(by Reuters)

About This Blog

"Watchdog" is a blog with a singular mission -- to monitor the latest developments concerning human rights, civil society, and press freedom. We'll pay particular attention to reports concerning countries in RFE/RL's broadcast region.


Latest Posts

Journalists In Trouble

RFE/RL journalists take risks, face threats, and make sacrifices every day in an effort to gather the news. Our "Journalists In Trouble" page recognizes their courage and conviction, and documents the high price that many have paid simply for doing their jobs. More